بی بی لوعه در دارخوین به خاک سپرده شد | مادر ۱۰۸ ساله رزمندگان که بود؟ + عکس-راهبرد معاصر

بی بی لوعه در دارخوین به خاک سپرده شد | مادر ۱۰۸ ساله رزمندگان که بود؟ + عکس

بی بی لوعه، مشهور به بانوی مقاومت و مادر رزمندگان در شهر دارخوین شادگان استان خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  لوعه ناصریان، که ۲۳ مهر در سن ۱۰۸ سالگی دار فانی را وداع گفت، در دارخوین به خاک سپرده شد. او کهنسال‌ترین زن خوزستان و متولد ۴تیر ۱۲۹۴ بود. حوادث زیادی را با چشم خود دید؛ از هجوم انگلیسی‌ها تا حمله عراق و حصر آبادان. او که به مادر رزمندگان دفاع‌مقدس مشهور بود، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که شهر دارخوین خالی از سکنه می‌شود، در دارخوین ماند و همراه با پسرانش به پخت نان و غذا و شستن لباس‌های رزمندگان مشغول شد.

دارخوین شهری در بخش دارخوین شهرستان شادگان در استان خوزستان ایران است. شهر دارخوین با ادغام چهار روستای بزرگ اسودزرگانی البوبالد، دارخوین و یوخان (علی ابن الحسین) در سال ۱۳۸۷ به شهر تبدیل شد. نیروگاه هسته‌ای دارخوین قرار است در نزدیکی این شهر ساخته شود.

بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس که در این منطقه عملیاتی خدمت می‌کردند، بی‌بی را به خوبی می‌شناسند و حتی به واسطه فعالیت‌هایش به او مادر جبهه‌ها لقب می‌دهند. بی بی خاطرات یک قرن زندگی‌اش را بدون هیچ فراموشی به یاد داشت. تیرماه ۱۴۰۲، به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، آیین تکریم و جشن زادروز ۱۰۷ سالگی بی‌بی لوعه، با حضور فعالان میراث‌فرهنگی و گردشگری خوزستان، شیوخ و سادات دارخوین و جمعی از اهالی و مردم این شهر و برخی مسئولان استانی، شهرستانی و محلی در شهر دارخوین برگزار شده بود. / همشهری

بی بی لوعه در دارخوین به خاک سپرده شد | مادر ۱۰۸ ساله رزمندگان که بود؟ + عکس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار